همسان سازی حقوق بازنشستگان نیازمند مساعدت مجلس و دیگر نهادهای کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیازمند مساعدت مجلس و سایر نهادهای کشور است و در لایحه بودجه در جهت حل این مساله اقدام می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از ایلنا، محمد شریعتمداری در نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری استان قزوین، ضمن اعلام این مطلب گفت: در شورای عالی اشتغال، یکی از اقدامات مهم، مطالبه‌گری از نهادهای مسئول در این عرصه است تا در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند و این امر در دوره حاضر، در پیش گرفته شده است.

شریعتمداری اظهار داشت: صیانت از اشتغال در شرایط فعلی یکی از سیاست‌های اصلی وزارتخانه است و لازم است تا با همکاری با کارفرمایان، از تعدیل نیروی کار موجود جلوگیری شود .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیازمند مساعدت مجلس و سایر نهادهای کشور است و در لایحه بودجه در جهت حل این مساله اقدام می‌شود.

وی گفت: در این دولت تلاش بر آن است که بنگاه‌داری به حداقل برسد. همچنین به منظور سیاست‌گذاری بهتر در نظر است که بازنشستگان در هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری و نمایندگان کارگری بیشتری در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی حضور داشته باشند.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: مسئولیت اجتماعی شرکتی بنگاه‌های اقتصادی با حجم معاملات بالای هزار میلیارد تومان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌تواند فشار موجود بر خزانه و دولت را کاهش دهد که این امر خصوصاً در مورد شرکت‌های زیرمجموعه حاکمیت بیشتر ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت یکی از شعارهای اصلی ما در این وزارتخانه است، اضافه کرد: اعلام اسامی مدیران تاکنون باعث مقابله با چندشغله بودن برخی مدیران شده است. اعلام صورت‌های مالی این شرکت‌ها نیز به همین روال می‌تواند مثمر ثمر باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در قانون برنامه، مبلغ ۷۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با هدف رشد هشت درصدی کشور پیش بینی شده بود که به واسطه آن تولید به رونق می‌رسید. اما در شرایط فعلی که به دستور مقام معظم رهبری ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای اشتغال در نظر گرفته شد، باید مدیران تا آخرین میزان این بودجه را پیگیری کنند تا به اشتغال حداکثری ختم شود و همانند دو تجربه ناتمام در دولت‌های قبل منجر نشود.