مشکل مجوز فعالیت صنفی کانون های بازنشستگی قابل حل است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازنشستگان گنجینه های بالفعل و بالقوه جامه هستند، گفت: صندوق بازنشستگی کشوری شرکت های مختلفی دارد که برخی از آنها زیادن ده هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، پروانه مافی در نشست شورای هماهنگی کانون های بازنشستگی استان تهران با اشاره به سودآوری صنایع پوشاک ادامه داد: صنایع پوشاک از نظر ایجاداشتغال و سرمایه گذاری صرفه اقتصادی دارد و صندوق بازنشستگی کشوری می تواند با مشارکت بازنشستگان در این زمینه سرمایه گذاری کند و کسب و کار مطمئنی هم برای بازنشستگان ایجاد شود.

وی افزود: در شرایط تحریم از ورود اجناس و پوشاک خارجی به کشور جلوگیری شده است، از این رو زمینه خوبی برای سرمایه گذاری فراهم است تا ما استعدادهای خودمان را پیدا کنیم و دست به تولید بزنیم، مجلس نیز این گونه ایده ها را حمایت می کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ایجاد کانون های بازنشستگی در ماده ۲ قانون احزاب و اصناف و اقلیت های دینی مصوب سال ۱۳۶۰ بود، اما مجلس نهم به اشتباه قانون تشکل های صنفی را سیاسی دید در صورتیکه سیاسی نبودند و این دید یک ممانعت در مسیر قانونی شدن کانون ها ایجاد کرد.

مافی اظهار داشت: کمیسیون احزاب معتقد است این قانون نیاز به اصلاح دارد و یک بار نیز ماده ۱و ۱۰ آن را در قالب طرح یک فوریت در صحن مجلس مطرح کرد اما با اختلاف کم آرا تصویب نشد.

وی با بیان اینکه این قانون در قالب طرح بلند مدت و میان مدت در مجلس دوباره مطرح می شود، ادامه داد: قانون به طور کامل اصلاح شده و برای تصویب در مجلس بعدی تقدیم شده است، اما در میان مدت اصلاح مواد ۱ و ۱۰ در کمیسیون امور داخلی و شوراها مطرح شده و بزودی به صحن می رود.

وی تاکید کرد: مشکل مجوز فعالیت صنفی کانون های بازنشستگی بزودی حل خواهد شد.