کتاب «سیر تطور قوانین بیمه ای حمایت از بازماندگان در ایران» رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب «سیر تطور قوانین بیمه ای حمایت از بازماندگان در ایران» با همکاری ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری صندوق بازنشستگی کشوری در محل سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی به پیشنهاد ستاد مرکزی برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری صندوق بازنشستگی کشوری و در آستانه هفته پژوهش، اقدام به برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «سیر تطور قوانین بیمه ای حمایت از بازماندگان در ایران» کرد. در این مراسم که به میزبانی موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی برگزار شد، مدیران صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی و همچنین مولفان کتاب حضور داشتند.

در این مراسم زهرا زاده غلام مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری و مجتبی قاسمی عضو هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی تهران و مشاور صندوق بازنشستگی به عنوان مولفین کتاب به بیان اهداف و رسالت های اجتماعی خود در خصوص انتشار کتاب پرداخته و توضیحاتی ارائه کردند.

مولفان در این نشست تاکید کردند: هموارسازی مصرف و پوشش ریسک عمر طولانی مشترکین و بازماندگان آنان دو هدف اصلی ایجاد سیستم های مستمری بوده و باز توزیع منابع و کاهش فقر در میان سالمندان از اهداف فرعی این سیستم هاست؛ بنابراین، قوانین مستمری باید در راستای برآورده کردن این اهداف تنظیم و تدوین شوند، در غیر این صورت پایداری مالی سیستم مستمری با چالش های جدی مواجه می شود.

کتاب «سیر تطور قوانین بیمه ای حمایت از بازماندگان در ایران» یک تلاش برای بررسی سیر تاریخی تحولات در حوزه حمایت از بازماندگان به منظور شناسایی نحوه تعیین میزان مستمری بازماندگان و شرایط برخورداری از آن در طول یک قرن گذشته است. در این کتاب مجموعه قوانین موجود در زمینه حمایت از بازماندگان بیمه شدگان متوفی به صورت یکجا ارائه شده است که می تواند امکان دسترسی برای تمام مواد قانونی مرتبط را برای افراد علاقمند فراهم سازد.

لازم به ذکر است نشستی مرتبط با موضوع کتاب «سیر تطور قوانین بیمه ای حمایت از بازماندگان در ایران» در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور مولفین کتاب و مدیران وزارت کار نیز برگزار شد.