انتخاب دبیرکل جدید اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی/ یک برزیلی دبیرکل ایسا شد

سی و هفتمین جلسه شورای عالی ایسا با دستورکار انتخاب دبیرکل اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی در ژنو سوئیس برگزار و مارسلو آبیرامیا کاتانو از برزیل به عنوان دبیرکل جدید این اتحادیه انتخاب شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی، انتخابات زودهنگام دبیرکل جدید ایسا به دلیل بازنشستگی هانس هورست کنکلوسکی، دبیرکل پیشین این اتحادیه بود که در ژانویه ۲۰۱۹ بازنشسته می شود.

در این نشست، در دور اول رای گیری انتخابات، از میان ۱۱۸ رای ماخوذه، مارسلو آبیرامیا کاتانو از کشور برزیل با ۴۶ رای، ژان مارک وندنبرگ از بلژیک ۲۵ رای و کریستیان موراگا تورس از کشور شیلی ۲۲ رای کسب کردند که در نهایت پس از چهارم دور رای گیری مارسلو آبیرامیا کاتانو با کسب اکثریت آرای ماخوذه یعنی ۷۰ رای از ۱۲۰ رای، از رقیب خود، وندنبرگ بلژیکی پیش افتاد و به عنوان دبیرکل جدید اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی انتخاب شد.

دبیرکل جدید اتحادیه دکترای اقتصاد و مدیریت بازرگانی دارد و پیش از این سمت های مهمی ازجمله دبیرکل تأمین اجتماعی وزارت دارایی برزیل، مسئول پایش سیاست های تأمین اجتماعی، پژوهشگر ارشد در حوزه های تأمین اجتماعی و همچنین ریاست دپارتمان مطالعات فنی اکچوئریال و حسابداری وزارت تأمین اجتماعی برزیل را برعهده داشته است.

استفاده بهینه از منابع مالی، شناسایی منابع جدید تأمین مالی برای پروژه های آموزشی و پژوهشی ایسا، افزایش تعداد نهادهای عضو، تقویت نقش کمیسیونهای تخصصی جهت انطباق سیستم ها و سیاست های حوزه درمان، کار و تأمین اجتماعی و … ازجمله اهداف کاتانو برای ایسا عنوان شده است.