فعالیت های فرهنگی و قرآنی بازنشستگان گسترش می یابد

نشست مشترک مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی با هدف ارتقا و گسترش فعالیت های فرهنگی و قرآنی بازنشستگان کشوری برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در دیدار با جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در اسلام بازنشستگی وجود ندارد، گفت: در هیچ کجای قرآن بحثی از بازنشستگی از کار یا فارغ التحصیلی از علم وجود ندارد و انسان تا پایان عمر به کار و تلاش و تحصیل علم دعوت شده است.

وی افزود: بنابراین، این مفاهیم قراردادی اجتماعی و بین افراد جامعه است که البته همه باید به آن پایبند باشند. اگر کسی بخواهد خدمتی به مردم انجام دهد در هر سنی و در هر شرایطی می تواند این کار را بکند.

قرائتی یکی از مشکلات امروز کشور را گسترش بی اخلاقی و تنزل اصول اخلاقی عنوان کرد و گفت: مشکل امروز ما و اینکه کارها پیش نمی رود، تنزل اصول اخلاق است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید خودمان را برای انجام یک کار وقف کنیم و پای کاری که شروع کرده ایم بایستی، کفت: باید بررسی کنید که چگونه می توان تفریحات ارزان، مطالعه، سرگرمی های متنوع و .. را برای بازنشستگان ایجاد کرد. می توانید با نوارهای صوتی مفید، کتاب های مفید، پیامک های پرمعنا و امیدبخش، دریافت ایده ها و طرح های بازنشستگان، خاطره های ارزشمند این عزیزان یا سایر فعالیت ها و ایده های ناب، در قالب یک نهضت خدمات رسانی علمی و معنوی راه اندازی کنید و بنده هم کمک می کنم.

در این نشست جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز با تاکید بر اینکه تمامی تلاش ما بهبود حقوق و معیشت بازنشستگان است، گفت: این امر تکلیف ما است. این عزیزان در سنی قرار دارند که بحث تکریم منزلت بازنشستگان برای آن ها اهمیت زیادی دارد.

تقی زاده اظهار داشت: تمام تلاش این است که برای بازنشستگان اعتبار اجتماعی و جایگاه ویژه ای به خصوص برای نسل جدید تبیین شود و تقویت و استحکام بنیان خانواده با محوریت بازنشستگان که جزو هسته های اصلی کانون خانواده هستند اتفاق افتد و باید این ارتباط بین نسلی حفظ و تقویت شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین تصریح کرد: نکته دیگر فرهنگ احسان و بخشش است که در تمام دنیا وجود دارد و باید ترویج پیدا کند، چراکه احسان و بخشش می تواند برخی از مشکلات شرکای اجتماعی صندوق بازنشستگی را برطرف کند. ضمن اینکه تفاهم و تعاملی بین اقشار مختلف جامعه ایجاد می کند و ما باید در این ظرفیت ها و سنت های حسنه ایی که برگرفته از آموزه های دینی ما است سرمایه گذاری کرده و ترویج کنیم.

وی با بیان اینکه گسترش فعالیت های فرهنگی و قرآنی در میان بازنشستگان به خصوص در خانه های امید، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: خانه های امید بازنشستگان، پایگاه مناسبی برای این فعالیت ها است و خوشبختانه در بیشتر استان هایی که خانه های امید داریم این خدمات ارائه می شود.

تقی زاده ترویج پویایی، نشاط اجتماعی و کنش های داوطلبانه در میان بازنشستگان را مهم و یک سیاست مهم عنوان کرد و افزود: تلاش می کنیم از ظرفیت خود بازنشستگان که وضعیت مالی بهتری دارند، در قالب فضیلت اجتماعی با عنوان «نوع دوستی» استفاده کرده و با تشکل مجمع خیرین بازنشسته این عزیزان را تشویق و حمایت کنیم تا در ساخت مراکز درمانی، نگهداری از سالمندان، تاسیس بیمارستان های ویژه سالمندان و کمک به هزینه های نگهداری سالمندان نقش آفرینی کنیم.