با حضور کانون های بازنشستگی انجام شد؛

نشست نماینده مردم استان با مدیریت صندوق بازنشستگی ایلام و کانون‌های بازنشستگی

روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۳/۱۳ جلسه ای با حضور سرکار خانم فلاحی نماینده حوزه شمالی استان در مجلس شورای اسلامی و روسای کانون های بازنشستگی استان در خصوص بررسی و پیگیری مطالبات بازنشستگان کشوری در محل مدیریت صندوق استان برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری مدیریت استان ایلام، در ابتدای جلسه چراغ سحر سرپرست مدیریت صندوق استان ضمن خوشامدگویی به مدعوین و گرامیداشت یاد شهدای خدمت و رحلت امام خمینی(ره) بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی و همچنین تشکر از خانم فلاحی، گزارشی از مطالبات بازنشستگان استان ارائه و خواستار همراهی ایشان خصوصا در بحث ساخت خانه امید بازنشستگان استان شد.

سپس آقای یوسف صیادیان رییس کانون بازنشستگان شهرستان ایلام و نماینده کانون های بازنشستگی استان ضمن تبریک تشکیل مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی‌، مهمترین چالش های حال حاضر بازنشستگان استان را عدم پرداخت کامل پاداش یک ماه مناطق محروم، بهبود وضعیت بیمه تکمیلی بازنشستگان و اجرای همسان سازی و همچنین آمار بالای بیکاری فرزندان بازنشستگان برشمرد و خواهان پیگیری جدی تر موضوعات مطرح در این نشست، شد.

در ادامه آقای صیدخانی رییس کانون بازنشستگان جهاد کشاورزی با بیان مشکلات پیش آمده ناشی از تاخیر در پرداخت کسورات بازنشستگان در ماه های اخیر و همچنین وام های ضروری، پیشنهاد اجرای دقیق پرداخت کسورات همزمان با واریز حقوق‌ و اعلام اسامی برندگان وام ضروری به شکل سالانه و در ابتدای هر سال را مطرح نمود.

آقای ناجی رییس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان ایوان نیز ضمن قدردانی از خانم فلاحی برای اهمیت دادن به مطالبات بازنشستگان و حضور مستمر در جلسات مربوط به این قشر عزیز، تلاش و پیگیری همسان سازی حقوق بازنشستگان، پاداش حق مناطق جنگی و همچنین پرداخت وام های ضروری بازنشستگان بدون قرعه کشی را از اهم مطالبات بازنشستگان دانست.

در پایان خانم دکتر فلاحی، بازنشستگان و فرهنگیان را دو قشر نیازمند توجه بیشتر در جامعه دانست و ابراز داشت که حل مسائل بازنشستگان زمانی به موفقیت خواهد رسید که بر سر این موضوعات این قشر زحمتکش بین تمام نمایندگان اجماع وجود داشته باشد.

همچنین ایشان در خصوص پیگیری ساخت خانه امید بازنشستگان قول مساعد داد.