با هدف ایجاد نشاط برای بازنشستگان برگزار شد؛

سفر یک روزه بازنشستگان فعال خانه امید یاسوج به شهر سی‌سخت

سفر یک روزه بازنشستگان فعال خانه امید یاسوج به شهر سی‌سخت برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد، بازنشستگان فعال خانه امید یاسوج در سفری یک روزه به شهر سی سخت شهرستان دنا سفر کردند.

«شیرین گل بارونی» عضو هیات امنای خانه امید بازنشستگان یاسوج در رابطه با این سفر گفت: در این سفر یک روزه بازنشستگان در شهر سی سخت حضور یافتند و از دو منطقه گردشگری در سی سخت به نام های «چشمه میشی» و «کوه گل» بازدید کردند.

وی افزود: این اردوهای کوتاه مدت برای افراد بازنشسته از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا علاوه بر فرصت‌های جدید دیداری، بهداشت روحی و جسمی آن‌ها را تقویت می‌کند و آنها را از روزمرگی نیز خارج می‌کند.

وی سفر را برای بازنشستگان از جمله تجربه‌هایی دانست که به آن‌ها امکان می‌دهد از زندگی بهتر بهره‌برداری کنند و به نحوه‌ای معنادارتر و پویاتر با دنیای اطراف خود در ارتباط باشند.

او همچنین گفت: این عزیزان با کسب تجربه‌های جدید، ایجاد ارتباطات اجتماعی جدید و تغییر در دیدگاه خود به زندگی می‌توانند از آثار این سفرها لذت ببرند و از آثار مثبت آن در زندگی‌شان بهره‌برداری کنند.

بارونی، در ادامه با اشاره به اینکه خانه امید بازنشستگان یاسوج از برگزاری سفرهای یک روزه و کم هزینه که باعث افزایش نشاط و شادابی بازنشستگان می شود حمایت می کند، گفت: طی این مدت بازنشستگان استان از مناطق دیدنی، تفریحی، صنعتی و تاریخی در قالب چند سفر یک روزه بازدید داشته اند و در آینده نیز با برنامه ریزی های انجام شده سفرهای یک روزه به مناطق تفریحی و گردشگری استان ادامه خواهد یافت.

گفتنی است که چشمه میشی یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی استان کهگیلویه وبویر احمد است که در چهار کیلومتری شمال شرقی سی‌ سخت قرار دارد. چشمه میشی یکی از پرآب‌ترین و خنک‌ترین چشمه‌های زاگرس بوده که آن را چشمه «بشو» نیز می‌نامند.

چشمه میشی چشمه‌ای همیشگی و از مهم‌ترین چشمه‌های منطقه سی‌سخت به شمار می‌رود که در امتداد دره‌ای طولانی با شیب نسبتا تند روان است. جویبار پرآب و سپیدرنگ آن همچون رشته‌های مروارید زینت‌بخش دره‌ای است که آب‌چشمه را به زمین‌های کشاورزی پایین دست آن می‌رساند.