جــم؛ در مسیر پیشرفت…

عزم راسخ، همت و تلاش جوانان متخصص و انقلابی و مشورت مشفقانۀ پیشکسوتان، زمینه‌ساز حرکت گسترده پتروشیمی جم و تحولات اساسی در این مجموعه شده است. برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در پایان سال ۱۴۰۲، منجر به افزایش فروش و سود گروه پتروشیمی جم گردید؛ به طوری که فروش و سود فروردین ماه ۱۴۰۳، طی سالیان اخیر، رکوردی قابل توجه بوده است.

با در نظر گرفتن تغییرات استراتژیک در بازارهای صادراتی و تمرکز بر محصولات استراتژیک؛ همچنین، تأکید بر حفظ روابط با مشتریان سنتی، فروش محصولات در فروردین ۱۴۰۳ به ۵ هزار و ۸۲۱ میلیارد تومان رسیده؛ که در مقایسه با فروردین سال ۱۴۰۲، ۲ هزار و ۸۰۴ میلیارد تومان و به میزان ۹۲ درصد، افزایش پیدا کرده و در نهایت منجر به رشد ۲۰۵ درصدی سود، نسبت به فروردین ماه سال قبل و به مبلغ یکهزار و سی و یک میلیارد تومان شده است.

از دیگر اقدامات ارزنده و شایسته ای که طی ماه‌های اخیر به طور جد مورد پیگیری قرار گرفت، انضباط­بخشی مالی و رسیدگی و ساماندهی به پرونده­های حقوقی و دعاوی ریالی و ارزی شرکت به ارزش حدودی ۱۰۰۰ میلیارد دلار بوده است که نتایج ارزنده­ای در پی این تلاش­ها محقق گردید.

یکی دیگر از اقدامات مهم و اساسی مجموعه گروه جم، راه‌اندازی پروژه پادجم بعد از ۱۴ سال وقفه است. این پروژه که به دلایل متعددی با سال­ها وقفه و اتلاف منابع مواجه شده بود، با بذل اهتمام مدیران و کارکنان شرکت و با تامین تمامی کالاها و ملزومات اساسی راه اندازی پروژه، در زمستان سال ۱۴۰۲ با حضور مقام عالی وزارت کار و مدیرعامل محترم صندوق بازنشستگی کشوری به مرحله­ی پیش راه‌اندازی رسید و محصولات تولیدی این خط تولید در آستانه­ی تولید و ورود به چرخه اقتصاد شرکت قرار دارد.

یکی دیگر از طرح­های توسعه­ای شرکت جم­پیلن، راه­اندازی مجدد پروژه متوقف شده­ی آفسایت است که با تلاش شبانه­روزی  مهندسان جوان این شرکت، این پروژه به مرز تکمیل ۹۰ درصدی رسیده و به زودی منافع حاصل از راه­اندازی این پروژه متوجه شرکت های زنجیره ارزش صنایع پتروشیمی و کلیه سهامداران پارک استایرن از پتروشیمی جم گرفته تا شرکت توسعه پارک گوهر افق و سایر حاضرین در پارک خواهد شد.