مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان خبر داد:

راه اندازی شرکت تعاونی چند منظوره فراگیر بازنشستگان استان کردستان

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان گفت: با همکاری کانون‌های بازنشستگی و جمعی از بازنشستگان فعال استان شرکت تعاونی چند منظوره فراگیر بازنشستگان تاسیس شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد احمدی در نشست صمیمی مسوولان کانون های بازنشستگی استان کردستان با مدیران عامل شرکت پرشین گلف و ایرانگردی و جهانگردی که در محل هتل جهانگردی سنندج، برگزار شد، اظهار کرد: کردستان از لحاظ فرهنگی بسیار غنی و ثروتمند است و مردمانی اصیل و با فرهنگ دارد که می‌توانند هر گردشگری را به سوی این استان جذب نمایند.

وی خطاب به قائم مقام شرکت ایرانگردی و جهانگردی و دیگر مسولین حاضر در این جلسه عنوان کرد: نیاز است تا به بازنشستگان این استان بصورت ویژه توجه شود و خدمات مسافرتی و تورهای سیاحتی و زیارتی را متناسب با هر منطقه تعریف و ارائه کنید.

احمدی تاکید کرد: معتقدم با وجود فرهنگ و آداب و رسوم ویژه کردستان که بسیار غنی و پربار است و همچنین مردمان خونگرم و مهمان نواز این منطقه برای گردشگران و علی‌الخصوص بازنشستگان تجربه‌های خوبی رقم خواهد خورد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان در ادامه خطاب به مدیران عامل شرکت‌های ایرانگردی و جهانگردی و پرشین گلف یادآور شد: این انتظار را داریم که تورهای ترکیبی به مقصد کردستان تعریف و نقاط بکر و دیدنی این استان را شناسایی کنید.

وی افزود: اخیرا با همکاری کانون‌های بازنشستگی و جمعی از بازنشستگان فعال استان با دستور استاندار کردستان اقدام به تاسیس شرکت تعاونی چند منظوره فراگیر بازنشستگان در استان نموده‌ایم که صفر تا صد آن دست خود بازنشستگان است.

وی اضافه کرد: می‌تواند یکی از حوزه‌های فعالیت این شرکت، گردشگری باشد و در صورت امکان بعنوان مجری تورهای سیاحتی و زیارتی بازنشستگان در استان فعالیت نماید.

احمدی در پایان پیشنهاد داد: در اردیبهشت سال آینده تعدادی از مدیران هتل‌های فعال و مشهور کشور در نمایشگاهی که در حوزه گردشگری برگزار می‌شود در استان کردستان حضور به هم رسانند تا با این کار زمینه معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری این استان فراهم شود.

ظرفیت های گردشگری کردستان شناخته نشده است
مشاور استاندار در امور بازنشستگان استان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: استان کردستان خوشبختانه از نظر تنوع آب و هوایی چهار فصل و جزو مناطق بکر و دیدنی است که هنوز پتانسیل‌های گردشگری آن گونه که شایسته است شناخته نشده است.

همایون جنتی افزود: مکان‌هایی همچون غار کرفتو، منطقه تاریخی زیویه، کوه زیبا و دلربای آبیدر، روستایی مقصد گردشگر از جمله دولاب، تنگی سر، هورامان و دهها مکان و جاهای دیدنی دیگر بی‌نظیر هستند، از لحاظ مقصد گردشگری بسیار مستعد هستند.

در ادامه مسئول کانون بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم به نمایندگی از بازنشستگان گفت: بازنشستگان استان کردستان برخلاف بعضی از استان‌های دیگر بجز حقوق بازنشستگی منبع درآمد دیگری ندارند لذا در صورت امکان هزینه مازاد بر یارانه سفرهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان استان را قسطی نمایید.



تبدیل کردستان به قطب جهانگردی داخلی و خارجی
مهرداد تاوتلی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی هم در این نشست ، اظهار کرد: هتل‌های جهانگردی در سراسر کشور با ۵۰ درصد تخفیف برای اقامت بازنشستگان و خانواده‌های آنها فعال و خدمات‌رسانی می‌کنند.

تاوتلی، عنوان کرد: برنامه‌ریزی لازم را برای تبدیل کردستان به قطب گردشگری و مقصد گردشگرهای خارجی و داخلی انجام می‌دهیم. هر فرد در هرجای ایران و بالاخص در استان دیدنی کردستان یک سفیر گردشگری برای محل زندگی خود باشد و در هر دورهمی که قرار دارد مناطق دیدنی استان را به گردشگران معرفی کند.

وی تصریح کرد: از زمانی که دکتر تقی‌زاده به مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کشوری منصوب شده‌اند خوشبختانه تاکید و توجه زیادی به حوزه سفرهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان داشته و همیشه گفته‌اند، ما باید تمام سعی و تلاشمان ارائه خدمات باکیفیت به بازنشستگان عزیز باشد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی همچنین از شروع احداث تالار و سالن مجهز و بزرگی در هتل جهانگردی سنندج در ابتدای سال ۹۸ خبر داد و گفت: بازنشستگان و خانواده‌های آنان می‌توانند با تخفیف ویژه از آن استفاده کنند.


بازنشستگان شایسته بهترین خدمات هستند
بهبود خلیلی مدیرعامل شرکت پرشین گلف نیز در نشست صمیمی با مدیر صندوق بازنشستگی کردستان و مسئولین کانون‌های بازنشستگی و کمیته‌های تخصصی بازنشستگان که در محل سالن همایش هتل جهانگردی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: به عنوان فرمانده پایگاه بسیج صندوق بازنشستگی کشوری هر سال در قالب کاروان راهیان نور صندوق بازدیدی از یادمان شهدای سیرانبند بانه و همچنین شهرستان مریوان دارم.

مدیرعامل شرکت پرشین گلف تاکید کرد: بازنشسته‌ها و ملت شریف ایران شایسته بهترین خدمات با بالاترین کیفیت هستند و خط قرمز این شرکت ارائه خدمات مطلوب به بازنشستگان است و در این رابطه تعارفی با کسی نداریم.


وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد استان کردستان گفت: کردستان، استانی فرهنگی، بسیار دیدنی و بکر است و ما این آمادگی را داریم به مقصد این استان تور تعریف کنیم.

لازم به ذکراست که در پایان این نشست، مقرر شد نمایشگاهی با عنوان ظرفیت‌های گردشگری کردستان برگزار و از تمامی مدیران هتل‌های فعال و به نام کشور برای حضور در استان کردستان دعوت شود.