به مناسبت 25 ذی الحجه انجام شد:

دیدار مدیر صندوق بازنشستگی استان و روسای کانون های بازنشستگی با استاندار قم

در آستانه فرارسیدن ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان قم به همراه برخی روسا و اعضای هیأت مدیره کانونهای بازنشستگی استان برای دومین سال متوالی با استاندار قم دیدار کردند.

 

به گزارش روابط عمومی مدیریت استان قم، در این دیدار که معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و مشاور استاندار در امور بازنشستگان نیز حضور داشتند، روسا و اعضای هیأت مدیره کانونهای بازنشستگی استان به تفصیل در مورد مشکلات و مطالبات بازنشستگان صحبت کردند.

براساس این گزارش، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و تکلیف دستگاههای اجرائی به انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان خود مشابه شاغلین، نحوه برگزاری مراسم ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان، ضرورت اختصاص بودجه برای رفاهیات و کمکهای نقدی و غیر نقدی به بازنشستگان، پرداخت مطالبات و معوقات بیمه تکمیلی و مشکلات مراکز درمانی ناشی از آن از جمله مطالبات و مسائلی بود که در گفتگو با استاندار قم مطرح شد.

دکتر «سیدمحمد آقامیری» استاندار قم نیز در این دیدار با اشاره به انتصاب یک نفر از بازنشستگان استانداری به عنوان مشاور استاندار در امور بازنشستگان اظهار داشت: با عنایت به ضرورت رفع مشکلات و لزوم پیگیری خواسته ها و مطالبات بازنشستگان پس از چند ماه بررسی و مطالعه، حجت الاسلام و المسلمین «سیدعبدالله هاشمی» به عنوان مشاور استاندار در امور بازنشستگان منصوب شدند.

آقامیری افزود: ایشان نماینده استاندار در پیگیری و رفع مشکلات مربوط به بازنشستگان میباشد.

وی از مشاور خود خواست تا به قدر ضرورت کمیته هایی برای احصا، بررسی و پیگیری مطالبات و رفع دغدغه ها و نگرانی های بازنشستگان با حضور روسای کانونهای بازنشستگی تشکیل و نتایج آن نیز به استاندار گزارش شود.

استاندار قم در پایان به ضرورت تکریم و تجلیل از بازنشستگان اشاره کرد و گفت: نباید برای بازنشستگان این تلقی پیش بیاید که بعد از بازنشستگی فراموش شده اند.

در ادامه حاضرین در نشست، در مورد نحوه برگزاری مراسم ۲۵ ذی الحجه به بحث و تبادل نظر پرداختند؛ و مقرر شد طبق روال سنوات گذشته، مراسم به صورت دستگاهی برگزار گردد و استاندار یا معاون ایشان مجددا نامه ای به دستگاههای اجرایی در این خصوص تهیه و ارسال نمایند.

همچنین قرار شد در پاییز نامه ای از سوی استانداری تنظیم و برای دستگاههای اجرائی ارسال گردد تا در بودجه سال آینده پیگیر اختصاص منابع لازم برای اجرایئ کردن ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری باشند.

«صالح محمدی امین» مدیر صندوق بازنشستگی استان قم نیز ضمن تشکر از استاندار به خاطر انتصاب مشاور در امور بازنشستگان، گفت: در دوران خدمت حقیر در صندوق، برای اولین بار است چنین اتفاقی رخ می دهد.

محمدی امین پیشنهاد داد تا از سوی استاندار به دستگاه های اجرائی نیز تکلیف شود تا آنان هم همانند استانداری، مشاوری در امور بازنشستگان منصوب نموده و همه ذیل راهبری مشاور استاندار پیگیر حل مشکلات و تحقق مطالبات بازنشستگان باشند.

مدیر صندوق در استان قم با بیان وضعیت قرارداد بیمه تکمیلی درمان، از نحوه برگزاری مراسم ۲۵ ذی الحجه به شکل مصوب استقبال کرده و افزود : با عنایت به اینکه یکی از آسیب ها و آفات دوران پسا بازنشستگی، گسست و انقطاع بین بازنشستگان و دستگاه های اجرائی است، برگزاری مراسم تکریم و تجلیل از بازنشستگان به صورت دستگاهی موجب ترمیم و بازسازی این رابطه می شود.