با خرید 20 دستگاه جرثقیل صورت گرفت؛

توسعه و نوسازی ناوگان لجستیک انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران

شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، با توجه به رسالت و ماموریت این شرکت در ارتقا و بهره وری ناوگان حمل و نقل و لزوم تکمیل زنجیره لجستیک خود اقدام به خرید ۲۰دستگاه جرثقیل مدل ۲۰۲۴ کرد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، این اقدام با توجه به رسالت و ماموریت این شرکت در ارتقا و بهره وری ناوگان حمل و نقل و لزوم تکمیل زنجیره لجستیک و با به نتیجه رساندن پیگیری های مستمر در بهمن سال ۱۴۰۲ پس از اخذ مجوز‌های مختلف و انجام چندین مورد فراخوان کشوری و اقدامات گسترده قانونی صورت گرفت.

این شرکت با اجرای این طرح، موفق شد تا بزرگترین کمبود مجموعه را که عدم وجود جرثقیل های نو و کارآمد بود، با انعقاد قرارداد با کارخانجات XCMG کشور چین و با خرید ۲۰ دستگاه جرثقیل مدل ۲۰۲۴ میلادی، برطرف کرده و وضعیت ناوگان ۶۳ ساله این شرکت را ارتقا دهد.

براساس این گزارش، تعداد ۲۰ دستگاه جرثقیل شامل ۱۲ دستگاه جرثقیل ماشینی ۵۰ تنی، ۶ دستگاه جرثقیل کارگاهی سوپر بوم ۵۵ تنی و ۲ دستگاه جرثقیل کارگاهی سوپر بوم ۹۰ تنی است.

پیش‌بینی شده است که تا یک ماه آینده و انجام فرآیندهای گمرکی، ترخیص و پلاک‌گذاری، کل تجهیزات ذکر شده جهت شروع عملیات در ۱۵ نقطه کشور بکار گرفته شود.