با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری؛

مرحله نخست پتروشیمی ” پادجم” در عسلویه بهره برداری شد/واحد مهم و استراتژیک ABS پادجم به تولید محصول رسید

مرحله نخست پتروشیمی پادجم در قالب فاز دوم شرکت پتروشیمی جم با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در عسلویه به بهره برداری رسید.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری ایرنا، عملیات ساخت پتروشیمی پادجم به‌عنوان مجری طرح تولید ABS/Rubber از زیرمجموعه‌های شرکت پتروشیمی جم در سال ۱۳۹۴ خورشیدی آغاز شد.

عملیات پیش راه اندازی و راه اندازی واحدهای Utility، ABS، Common Facilities، Pelletizing و Bagging این طرح بدون حضور وندورهای خارجی، تماما با تکیه بر توان متخصصین درون سازمانی جوان صورت پذیرفته و محصول تولیدی این شرکت تحت برند تجاری «پادجم» به بازارهای هدف عرضه خواهد شد.

با ورود استایرن منومر به مجتمع شرکت توسعه پلیمر پادجم، واحد مهم و استراتژیک ABS این شرکت به تولید محصول رسید.

این فرایند در ادامه تکمیل و راه‌اندازی بخش های مختلف سایت شرکت انجام شد و خوراک استایرن‌مونومر ورودی به عنوان خوراک اصلی واحد ABS مجتمع پس از تأمین در محل مخزنTK_9001 ذخیره شد.

این پتروشیمی که در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه در زمینی به مساحت ۱۵هکتار در حال ساخت است، ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار متریک تن ABS در سال و ۶۰ هزار متریک تن Rubber در سال را دارد.

این طرح از مهم‌ترین طرح‌های صندوق بازنشستگی کشوری است.

محمد هاشم نجفی اردکانی مدیرعامل پتروشیمی جم در این زمینه گفته بود: با لطف خداوند متعال، پروژه ABS-RUBBER پادجم، پس از گذشت ۱۴ سال بلاتکلیفی و توقّف، به همت جوانان گام دوم انقلاب به تولید رسید.

مدیرعامل پتروشیمی جم در مراسم بهره برداری از این طرح گفت: این طرح قصه پرغصه و یکی از پرچالش‌ترین طرح‌های صنعت پتروشیمی بوده است. از سال ۱۳۸۹ اجرای طرح توسعه فاز دوم پتروشیمی جم در راستای جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش آغاز شد.
وی گفت: این طرح قرار بود در مدت ۴۱ ماه به ثمر رسد، اما به علت تحریم‌ها متوقف شد و اکنون پس از ۱۴ سال این طرح در سایه خودباوری ملی به ثمر نشسته است.