یک نویسندۀ بازنشسته تصریح کرد:

“صبر و تلاش” اکسیر معجزه آسا برای جوانان امروز

نویسندۀ کتاب‌های ویرایش انسان و پازل گفت: برای رسیدن به جایگاه امروز سختی‌های فراوانی را تحمل کرده‌ام و خوشحالم که با صبر و شکیبایی و با چاپ کتاب امکان انتقال تجربیاتم به سایر شهروندان را در سن ۶۰ سالگی به دست آورده‌ام.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، رقیه حاجی‌ابراهیمی با بیان اینکه بسیاری از جوانان، امروزه به‌دنبال دستیابی به موفقیت بدون تلاش و کوشش هستند، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف من در نگارش کتاب‌هایم معرفی اکسیر معجزه‌آسای صبر، تلاش و کوشش به نسل جوان است.


این نویسنده در همین زمینه با اظهار اینکه موفقیت زمانی دارای ارزش است که از راه راست و درست حاصل شود، افزود: آرامش روان انسان حاصل کسب موفقیت از راه صحیح است. من در کتاب‌هایم با الهام از زندگی سخت خود تلاش کرده‌ام تا یک سبک زندگی اخلاق‌محور مبتنی بر تلاش و کوشش را معرفی کنم و امیدوارم که این کتاب‌ها تلنگری باشد برای کسانی که در بحران‌های زندگی در دوراهی خیر و شر قرار گرفته اند.


وی در پاسخ به اینکه ذوق نویسندگی چگونه در درون او در سن ۶۰ سالگی شکوفا شده است، گفت: من در هفت سالگی پدرم را از دست دادم، در سیزده سالگی ازدواج کردم و پس از آن نیز مشغول تربیت و نگهداری از فرزندان در کنار ادامه تحصیل بودم. در کنار اینها به اشتغال در آموزش و پرورش هم مشغول بودم و به همین سبب کمتر فرصت نویسندگی داشتم تا اینکه پس از بازنشستگی و سامان یافتن فرزندانم فرصت و آرامش مناسبی برای نویسندگی به دست آوردم و سعی کردم از آن به نحو احسن استفاده کنم.


این نویسنده فرهنگی در همین رابطه افزود: پس از بازنشستگی و بعد از بیش از دو دهه فعالیت فرهنگی در مدارس احساس پوچی می‌کردم اما پس از آشنایی با نویسندگان و فعالان فرهنگی متوجه ذوق و علاقه خود به حرفه نویسندگی شدم.


وی تمرین وممارست را یکی از رمزهای رشد و پرورش استعداد نویسندگی دانست و افزود: تلاش و تمرین در کنار مطالعه و پژوهش یکی از رازهای موفقیت در حرفه نویسندگی است.


این نویسنده در ادامه با اشاره به برنامه‌های آینده‌اش تصریح کرد: نگارش کتابی براساس زندگی شخصی‌ام و همچنین نگارش رمان براساس زندگی برخی اشخاص شناخته‌شده از مهم‌ترین برنامه‌های من در آینده نزدیک است.


این نویسندۀ بازنشسته به سایر نویسندگان یا علاقه‌مندان به نویسندگی استفاده از تکنولوژی‌های نوین تلفن همراه را توصیه کرد و افزود: تایپ در گوشی تلفن همراه عامل موثری در سرعت گرفتن نگارش و ویرایش همزمان متون است که من ضمن استفاده از این فناوری آن را به دیگر نویسندگان نیز توصیه می‌کنم.


رقیه حاجی‌ابراهیمی در پایان، آرامش را یکی از دستاوردهای نویسندگی عنوان کرد و گفت: نویسندگی علاوه بر به‌اشتراک‌گذاشتنِ عقاید با دیگران و انتقال مفاهیم به مخاطبان، آرامش عجیبی را برای نویسنده به‌دنبال دارد.