عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع اعلام کرد:

مدیریت هزینه‌ها کفش ملی را از زیان خارج کرد

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: یکی از مهم ترین عواملی که باعث خروج کفش ملی از زیان شده است، مدیریت هزینه‎‌‌ها بود.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل گروه صنعتی ملی، عبدالله رضیان با تاکید بر لزوم توجه به برندها برای ایجاد رونق اقتصادی گفت: قطعا احیای برندها و کارخانه‌هایی که روزگاری هزاران نفر از برکت وجود آنها ارتزاق می کردند، هم به ایجاد اشتغال در کشور کمک می کند، هم رونق تولید را در پی خواهد داشت و هم ظرفیت‌های صادراتی خوبی برای کشور ایجاد خواهد کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با بیان اینکه نباید دست روی دست بگذاریم و مرگ برندها را تماشا کنیم، گفت: در بسیاری از صنایع، می توان تکنولوژی و ماشین آلات مدرن را به کار گرفت. اگر عزم جدی در حمایت از صنایع و تولید وجود داشته باشد احیای بسیاری از برندها میسر است و در بعضی مسیرها نیز می توانیم پتانسیل‌های جدیدی را ایجاد کنیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بالا رفتن قیمت ارز ضمن آنکه مردم را متحمل فشارهای اقتصادی زیادی کرد، اگر درست مدیریت و هدایت شود می‌تواند به رونق تولید و صادرات بینجامد گفت: شرایط فعلی ارزی، قاچاق کالا در کشور را کاهش داده و در بعضی صنایع مانند پوشاک و مواد غذایی استقبال از تولیدات داخلی را بالا برده است، لذا می توان از این ظرفیت برای رونق تولید استفاده کرد.

رضیان با اشاره به اینکه شایسته است از این فرصت برای افزایش کیفیت تولید استفاده کنیم گفت: اگر تولیدکننده داخلی در چنین شرایطی کیفیت و قیمت معقولی داشته باشد، قطعا مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.

وی همچنین در این باره توضیح داد: علی‌رغم موانع قابل توجهی که بر سر راه صادرات ایجاد شد، گران شدن ارز برای ما توان صادراتی ایجاد کرده است.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از برندها از ریخت و پاش‌های مدیران ضربه خوردند گفت: مدیران باید دانش خود را به‌روز کنند و یکی از اصول مهم در این زمینه مدیریت هزینه‌هاست، کفش ملی در یکی دو سال اخیر توانسته با لحاظ کردن این اصل، هزینه‌های خود را مدیریت کند و این امر در خروج این شرکت از زیان نقش عمده‌ای داشته است.

وی همچنین تاکید کرد: نباید عواملی نظیر کاهش قاچاق و افزایش استقبال مردم به تولیدات داخلی با توجه به شرایط ارزی را در رشد فروش کفش ملی بی تاثیر دانست.

رضیان با تاکید بر تاثیر قوه قانون‌گذار در رونق تولید گفت: در مجلس شورای اسلامی می‌توانیم با تصویب قوانین حمایتی از تولید و همچنین معطوف کردن توجه دولتمردان به این موضوع، کارها را تسهیل کنیم اما تولیدکنندگان ما هم ضروری است محصولات با کیفیت و به‌روز تولید کنند تا طیف بزرگتری از سلایق مردم جذب آنها شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر لزوم حذف بروکراسی در تولید گفت: اگر مدیران دغدغه‌مند باشند و بانک‌ها ایجاد مانع نکنند واحدهای تولیدی و برندها می توانند جان بگیرند.