معرفی مهم ترین دستاوردهای منطقه ای ایسا در تیرماه امسال

اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی (ISSA) با هدف گسترش ابتکارها و ایجاد رقابت بین سازمان های فعال در حوزه تامین اجتماعی، برجسته ترین دستاوردهای منطقه ای حوزه تامین اجتماعی را تیرماه امسال معرفی می کند.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی (ISSA)، فراخوان حضور در رقابت کسب جایزه دستاوردهای برجسته منطقه ای ایسا یک فرصت منحصربه فرد برای سازمان های تأمین اجتماعی در سراسر جهان است تا ابتکارها و دستاوردهای مهم و اثرگذار خود را معرفی کنند.

اهدای جایزه دستاورهای برجسته منطقه ای ایسا برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ میلادی آغاز شد و از آن زمان تاکنون بیش از ۸۰۰ دستاورد مهم و اثرگذار، در بانک اطلاعاتی اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی جمع آوری شده که منبع غنی از الگوهای الهام بخش برای سازمان های تامین اجتماعی بوده است.

رقابت برای دریافت جایزه دستاوردهای برجسته ایسا، امسال، در انجمن تأمین اجتماعی منطقه ای به دعوت موسسه بیمه اجتماعی و صندوق ملی بیمه اجتماعی ساحل عاج در شهر آبیجان در روزهای ۳۰ جون تا ۲ جولای ۲۰۲۰ (۱۰ تا ۱۲ تیر ۱۳۹۹) انجام می شود و به برجسته ترین ابتکارها و دستاوردهای سازمان های تامین اجتماعی در منطقه آفریقا که در توسعه و ارتقاء تأمین اجتماعی آن منطقه نقش بارزی ایفا کرده باشند، اهدا می شود.

جایزه دستاوردهای برجسته تأمین اجتماعی ایسا در سال ۲۰۱۹ به دولت رواندا برای دستیابی به پوشش بیمه درمانی کامل در کمتر از ۲۰ سال و رسیدن به بالاترین میزان پوشش درمانی در بین کشورهای جنوب صحرای آفریقا تعلق گرفت.

در سال ۲۰۱۷ نیز این جایزه برای اجرای برنامه آموزشی الکترونیکی که با هدف تقویت شایستگی های کارکنان و ظرفیت سازمانی اجرا شده بود، به صندوق ملی بیمه اجتماعی کامرون اهدا شد. پس از آن، اروگوئه از منطقه آمریکا، کره جنوبی از آسیا-اقیانوسیه و بلژیک از اروپا، کشورهایی بودند که جایزه دستاوردهای برجسته منطقه ای تامین اجتماعی را دریافت کردند.

ترجمه: فریبا بهزاد