با حضور معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

شرکت تعاونی فراگیر ملی پیشکسوتان سنه در سنندج افتتاح شد

شرکت تعاونی فراگیر ملی پیشکسوتان سنه با یک هزار نفر عضو با حضور معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سنندج افتتاح شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از خبرگزاری فارس، شرکت تعاونی فراگیر ملی پیشکسوتان سنه در قالب فعالیت‌های تولیدی و توزیعی، با حضور معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی کردستان و اعضای هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت (از بازنشستگان استان) در سنندج افتتاح شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین این افتتاحیه اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور لازم است به منابع داخلی در حوزه‌های مختلف از جمله نیروی انسانی نگاه ویژه داشته باشیم که توسعه تعاونی‌ها از جمله این اهداف است.

محمدجعفر کبیری اضافه کرد: بخش تعاون در چهار دهه گذشته خدمات خوبی را در حوزه‌های مختلف انجام داده، اما برای به روزرسانی این خدمات باید تعامل ویژه‌ای را با دانشگاه‌ها داشته باشد.

وی یادآور شد: وزارت تعاون در نظر دارد در مراکز نوآوری و توسعه تعاون علاوه بر حمایت از ایده‌ها و استارتاپ‌ها مشکلات این صنعت را مرتفع کند و از ایده‌های نوآور و فناورانه نیز حمایت می‌کند.

کبیری افزود: بدون شک شرکت تعاونی فراگیر ملی پیشکسوتان در حوزه‌های اقتصادی و کشاورزی که در استان کردستان زمینه مساعد فعالیت دارند می‌تواند موفق عمل کند.

این مقام مسئول گفت: قول می‌دهیم در حوزه اعطای تسهیلات ویژه و کم‌بهره، زمانی که فعالیت شرکت رونق گرفت و صرفه اقتصادی بوجود آمد، همکاری کنیم و در صورت توانایی شرکت، در بخش تعاونی مسکن ویژه بازنشستگان نیز می‌توانیم درخواست شما را بررسی و در صورت تائید کارشناسی، فعالیت نمایید.

معاون تعاون وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی ضمن بازدید از فروشگاه مصرف این شرکت تعاونی، توانایی و تجربه بازنشستگان را نقطه مثبتی جهت پیشبرد اهداف این شرکت تعاونی برشمرد و گفت: بازنشستگان عزیز دارای تجارب و دانش زیادی هستند که می توانند یکی از موفق‌ترین شرکت‌های تعاونی فراگیر را داشته باشند.

برهان صلواتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز شرکت تعاونی فراگیر ملی پیشکسوتان سنه را یکی از شرکت‌هایی نام برد که اعضا و هیات مدیره آن همدل و همگی در راستای توسعه و پیشرفت شرکت در تلاشند و امیدواری زیادی نسبت به پیشرفت و توسعه این شرکت وجود دارد.

محمد احمدی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان نیز ضمن تبریک به مناسبت افتتاح این شرکت، گفت: به پیشنهاد استاندار، همراهی و راهنمایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و با همت جمعی از بازنشستگان فعال و توانا و تعدادی از فرزندان تحصیل کرده این عزیزان این شرکت تعاونی تشکیل شده و به ثبت رسمی رسید.

وی با بیان اینکه حوزه فعالیت این شرکت، ملی، تولیدی و توزیعی است، افزود: با توجه به تجارب و دانش هیات مدیره، مدیرعامل و بازنشستگان عضو این شرکت، امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد فعالیت گسترده این شرکت تعاونی باشیم.

گفتنی است، در این تعاونی که یک هزار نفر از بازنشستگان و فرزندان تحصیل کرده آنان عضو هستند، ایجاد چتر حمایتی و توانمندسازی بازنشستگان، فراهم‌سازی زمینه رفاه بازنشستگان و خانواده‌های آنان مدنظر قرار دارد.