“بلژیک” برنده جایزه دستاوردهای برجسته ایسا در اروپا شد

اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی (ISSA) در گردهمایی انجمن تأمین اجتماعی منطقه ای آذربایجان، جایزه دستاوردهای برجسته تأمین اجتماعی را به بلژیک اهداء کرد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی (ISSA)، جایزه دستاوردهای برجسته ایسا برای اتوماسیون و دیجیتالی کردن خدمات بیمه های اجتماعی در منطقه اروپا به کشور بلژیک اهدا شد.

صندوق مزایای کمک بیکاری بلژیک از طرف سازمان تأمین اجتماعی بلژیک و در جریان گردهمایی تأمین اجتماعی منطقه ای اروپا که در شهر باکو در آذربایجان برگزار شد، این جایزه را دریافت کرد.

انجمن تأمین اجتماعی بین المللی هر ۳ سال یک بار، مجمع های منطقه ای رقابتی برگزار می کند. هیات منصفه بین المللی در این انجمن، دستاورد برجسته بلژیک را از میان ۷۶ دستاورد ثبت شده توسط ۲۵ سازمان تأمین اجتماعی از ۲۰ کشور اروپایی انتخاب کردند.

مارسلو آبیرامیا کاتانو، دبیرکل ایسا در این زمینه گفت: استفاده از فن آوری برای بهبود بهره وری و ارائه خدمات در تقویت سازمان های تأمین اجتماعی بسیار حائز اهمیت است. کشور بلژیک در اجرای اتوماسیون و دیجیتالی کردن خدمات همواره پیشگام بوده و بنابراین موفق به دریافت جایزه دستاوردهای برجسته ایسا برای منطقه اروپا شده است.

ژان مارک واندنبرگ مدیرکل صندوق مزایای کمکی بیکاری بلژیک که در انجمن تأمین اجتماعی منطقه ای باکو- آذربایجان سخن می گفت، اظهار داشت: خدمات اجتماعی در کشور بلژیک با تلاش بسیاری از سازمانها به صورت خودکار به شهروندان اعطا می شود. اتوماسیون و دیجیتالی شدن خدمات بیمه های اجتماعی در بلژیک برای ادارات اجتماعی، کارفرمایان و همچنین شهروندان یک اقدام دوسویه محسوب می شود.

برای بررسی این فعالیت در بلژیک، حدود ۳۰۰۰ نفر متقاضی دریافت خدمات اجتماعی شدند تا اطمینان حاصل کنند که حداکثر مزایای اجتماعی به صورت خودکار به آنها اعطا می شود. در نهایت ۲۲۰ فرآیند الکترونیکی، جایگزین ۸۰۰ فرم کاغذی شد و بیش از یک میلیارد فرآیند و مکاتبات کاغذی با پیام های الکترونیکی جایگزین شدند.

با این اقدام، فعالیت های اداری برای شهروندان، شرکت ها و سازمانهای بلژیکی به شدت کاهش می یابد تا جایی که پیش بینی می شود این اقدام تنها برای کارفرمایان منجر به صرفه جویی یک میلیارد یورویی شود.

ترجمه: فریبا بهزاد