استادی که رخت بهار به تن کرد/ مردی که همه دوستش داشتند

… “بدانید که همه چیزهای قدیمی بی ارزش نیستند. پیرها برکت خونه اند، باید حرمتشان رو نگه داشت. شاید یک وقت چیزهایی بگویند که با فکر و عقیده جوان ها جور در نیاد، اما مغز حرف هاشون رو که بشکافی، می فهمی پُر بی راه نمی گفتند. اگر حرفی میزنند یا نصیحتی می کنند، حاصل تجربه های تلخ و شیرین زندگیشونه که می خوان چراغ راه شما باشه” … (دیالوگ ماندگار استاد محمدعلی کشاورز در سریال پدرسالار)

خبر درگذشت گوهر تمام عیار هنر ایران «مرحوم محمدعلی کشاورز» که به حق از ماندگاران سینما و تئاتر ایران بود، برای عموم مردم به ویژه فعالان تئاتر و سینما دردناک و تاسف آور بود. او که با هنرمندی و طنازی فراوان، نقش آفرین نقش های بسیاری در فیلم ها و سریال هایی چون کمال الملک، هزاردستان، مادر، پدرسالار، مردی که موش شد، کمیته مجازات و بسیاری دیگر بود و هر یک از آن ها با کلام یا چهره اثرگذار او و بزرگانی چون مرحوم کشاورز قوام و دوام یافتند و امروز به آثار نوستالژیک بسیاری از مردم کشورمان بدل شده اند.


صندوق بازنشستگی کشوری فقدان این استاد بزرگ و مانای سینما و تئاتر ایران که از جمله اعضای فرهیخته صندوق بازنشستگی کشوری و از جامعه پیشکسوتان کشوری بودند را به خانواده و بازماندگان مرحوم کشاورز و مردم عزیزمان تسلیت عرض نموده و برای آن استاد فقید آرامش ابدی خواستار است.