با تولید ورق‌های مورد نیاز در صنایع نفت و گاز

فولاد اکسین، لوله‌سازی‌ها را به تولید بازگرداند

فولاد اکسین خوزستان، از شرکت‌های تابعه هلدینگ سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، از آمادگی این شرکت برای تامین مواد اولیه صنایع داخل استان برابر مقررات خبر داد.
روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان در توضیحاتی پیرو مصاحبه عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن فلزی خوزستان با عنوان «فولاد اکسین خوزستان بخشی از تولید خود را به صنایع استان اختصاص دهد»، به خبرگزاری ایرنا اعلام کرد: این شرکت آمادگی دارد در صورت درخواست انجمن مذکور و متقاضیان، وفق مقررات نسبت به تامین ورق فولادی مورد نیاز تولید کنندگان استان خوزستان اقدام کند.
بنابراین گزارش، در یک سال گذشته ورق‌های فولادی مورد نیاز وزارت نفت که پیش از این از خارج کشور وارد می‌شد توسط شرکت فولاد اکسین خوزستان تولید شده و این مهم برکات زیادی برای کشور عزیزمان حاصل نموده است.
یکی از دستاوردها تامین ورق مصرفی شرکت‌های لوله‌سازی اهواز و ماهشهر بوده که با این اقدام شرکت لوله سازی ماهشهر مجدد به عرصه تولید بازگشته است.
بر اساس این گزارش، ورق‌های خاص صنعت نفت،گاز و پتروشیمی در شرکت فولاد اکسین خوزستان بومی‌سازی و در حال تولید است که این به عنوان یک دستاورد بزرگ برای صنعت فولاد کشور محسوب می شود.
گفتنی است، روز چهارشنبه هفته جاری یک کارگروه کارشناسی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان به منظور پیگیری خواسته صنایع کوچک استان از شرکت فولاد اکسین خوزستان برای تامین مواد اولیه تشکیل خواهد شد.
بازدید اعضای کمیسیون اصل ۹۰ از خط تولید فولاد اکسین 
از سوی دیگر، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی، و کارون عضو کمیسیون عمران مجلس به همراه سید نظام الدین موسوی و دو عضو دیگر کمیسیون‌های اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی روز شنبه ۱۱ مردادماه از خط تولید شرکت فولاداکسین خوزستان بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد اکسین، در حاشیه این بازدید اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از پروژه هزار کیلومتری خط انتقال نفت گوره به جاسک به عنوان یک افتخار ملی یاد کردند و اذعان داشتند به مدد این پروژه و به همت جوانان متخصص فولاد اکسین و لوله سازی اهواز ورق‌های عریض و تبدیل آنها به لوله های انتقال نفت و گاز در داخل کشور تولید و توزیع می شود این در حالی ست که در گذشته این مواد از خارج وارد و باعث خارج شدن ارز زیادی از کشور می‌شد.
این نمایندگان همچنین تاکید کردند: امید است در پروژه‌های گازی و نفتی آینده که تعریف شده نیز وزارت نفت و وزارتخانه‌های مختلف به شرکت فولاد اکسین خوزستان فرصت بدهند تا مثل پروژه گوره به جاسک افتخارآفرینی کند تا شاهد نباشیم که شرکت‌های فولادی با خام‌فروشی اسلب ارزش افزوده زیادی را از دست بدهند.