در مراسم افتتاح سه طرح بزرگ پتروشیمی و کاتالیست مطرح شد؛

تاکید رییس‌جمهور بر فعال‌تر شدن صندوق‌های بازنشستگی در بورس

رییس‌جمهوری ابراز امیدواری کرد با شرایطی که بورس فراهم می‌کند، صندوق‌های بازنشستگی بتوانند در زمینه سرمایه‌گذاری فعال‌تر شوند.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر حسن روحانی امروز (پنجشنبه) در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های متانول کاوه و پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه در استان بوشهر و پروژه تولید کاتالیست در استان لرستان که زمینه اشتغال پایدار بیش از دوهزار را فراهم کرد، گفت: امروز دیدیم یک بخش پتروشیمی که افتتاح شد، با سرمایه فرهنگیان عزیز بوده و این هم برای ما بسیار خوشحال‌کننده است.

وی افزود: فرهنگیان و کل کارمندان دولت که یک حقوق ثابتی دارند، وقتی بازنشسته می‌شوند، این حقوق ثابت‌‌تر و کمتر می‌شود و باید چیزی در کنار آن باشد که در دوران بازنشستگی آن را جبران بکند.

روحانی تصریح کرد: درآمد اضافه بازنشستگان ناشی از این همین صندوق‌هایی است که امروز فعال است و انشاءالله  با شرایطی که بورس فراهم می‌کند، صندوق‌های ما و همه بخش‌هایی که امروز سرمایه‌گذاری می‌کنند، می‌تواند فعال‌تر شود.
رییس‌جمهور افزود: البته من به بخش‌های دولتی بیشتر خطاب می‌کنم نه بخش خصوصی؛ بخش‌های دولتی به‌تدریج بعد از سرمایه‌گذاری و به ثمر رساندن، کم کم باید کنار بروند و صاحب سهام باشند؛ یعنی مدیریت این بخش‌های اقتصادی را کنار بگذارند و در بورس صاحب سهام شوند و این می‌تواند برای آنها اطمینان‌بخش‌تر و برای آینده فعالیت آنها بهتر باشد.
روحانی همچنین درباره پروژه‌های افتتاح‌شده توضیح داد: ارزش افتتاح‌های امروز، مجموعا یک میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار بود و این نشان می‌دهد که در شرایط سخت اقتصادی طرح‌های بسیار بزرگ و مهم را به ثمر می‌رسانیم و افتتاح می‌کنیم و مردم شاهد طرح‌های بسیار زیاد دیگر تا پایان سال خواهند بود.
رییس‌جمهور همچنین در آستانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار، با تبریک این روز را به خبرنگاران، گفت: درود می‌فرستیم به آن خبرنگارانی که جان عزیز خودشان را دادند، شهید شدند یا خبرنگارانی که در این ایامِ کرونا جان خود را از دست دادند و می‌خواهم تشکر کنم از فعالیت همه رسانه‌ها و خبرنگارها به خاطر اینکه برای آگاهی و هوشیاری مردم در بحث کرونا و همچنین برای نشاط مردم تلاش فراوانی را انجام دادند؛ چون از آن طرف دشمنان می‌خواهند از ما نشاط را بگیرند، دشمنان می‌خواهند ما را مایوس کنند.
وی افزود: رسانه‌های داخلی و خبرنگاران عزیز ما یک رسالت بسیار سنگینی دارند و آن ایجاد امید، اعتماد و نشاط یعنی آن سرمایه بزرگ اجتماعی برای جامعه و آینده کشور است. روزهای بسیار سختی را می‌گذرانیم؛ این را اعتراف می‌کنم که فشار دشمنان بر ما بسیار سنگین است. در کنار کرونا، تحریم را داریم، در کنار تحریم تحریف را داریم، در کنار تحریف، تهدید را داریم و در کنار همه اینها دشمنانی داریم که در رسانه‌های بیگانه و خارجی می‌خواهند مردم را دلسرد کنند؛ اما به‌هرحال در برابر همه آنها، امید و اعتماد، ایمان، تلاش، وحدت و هماهنگی را داریم و بحمدالله امروز می‌بینیم قوای کشور، نیروهای مسلح و مردم در سایه هدایت‌های رهبری، شاهد یک وحدت و اتحاد و هماهنگی هستند و در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند بسیار نقش داشته باشند.

روحانی در پایان تصریح کرد: خبرنگارها می‌توانند بسیار نقش داشته باشند؛ به آنها تبریک می‌گویم و به وزیر محترم ارتباطات دستور می‌دهم که مثل سال گذشته، امسال هم به مناسبت روز خبرنگار هدیه‌ای تقدیم خبرنگاران شود و مشابه پارسال اینترنت مجانی به عنوان هدیه روز خبرنگار در اختیار آنها گذاشته شود. این روز برای آنها و عید سعید غدیر خم برای همه شیعیان و همه مسلمانان مبارک باشد.