۱۷ عضو جدید به اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی پیوستند

اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی (ISSA) از پذیرفتن ۱۷ عضو جدید از اوایل سال ۲۰۱۹ در جلسه هیأت مدیره این اتحادیه خبر داد.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از  اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی (ISSA)، این اتحادیه از عضویت ۱۷ عضو جدید از کشورهای مختلف در سراسر جهان استقبال کرد.

با افزایش ۱۷ عضو جدید به اعضای اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی، تعداد اعضای این اتحادیه بین المللی به ۳۲۱ عضو از ۱۶۱ کشور در سراسر جهان افزایش یافت. اعضای جدید شامل موسسه تامین اجتماعی ملی آنگولا، انجمن تامین اجتماعی فدرال آرژانتین، صندوق حوادث وسایل نقلیه موتوری بوتسوانا، سازمان بازنشستگی کلمبیا، انجمن منافع متقابل سلامتی معلمان آموزش ابتدایی، متوسطه و حرفه‌ای جمهوری دموکراتیک کنگو، صندوق بازنشستگی نظام توازن درآمد و هزینه (Pay-as-you-go) ماموران نظارتی بانک مرکزی کشورهای غرب آفریقا: ساحل عاج، موسسه تامین اجتماعی اکوادور، سازمان تنظیم مقررات خدمات مالی اسواتینی و سازمان تنظیم مقررات بازنشستگی ملی غنا است.

این انجمن همچنین، گفت‌وگویی کوتاه با یکی از مسئولان انجمن بیمه اجتماعی فدرال آرژانتین درخصوص دلایل پیوستن خود به ایسا و انتظارات‌شان انجام داد که در آن می‌خوانیم:

*دلیل عضویت انجمن بیمه اجتماعی فدرال آرژانتین در ایسا چیست؟
اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی (ISSA) بزرگترین سازمان تأمین اجتماعی در جهان است و مکانی برای به اشتراک‌گذاری و الهام‌گیری از تجربیات کشورهای گوناگون در سراسر جهان است.

*مهمترین خدماتی که ایسا به انجمن شما ارائه می‌دهد، چیست؟
مشارکت در کمیسیون‌های فنی، آموزش‌های منطقه‌ای، رویدادهای جهانی و منطقه‌ای و همچنین ایجاد فرصت مشارکت در همکاری‌های اجتماعی منطقه.

* چه برنامه‌هایی برای مشارکت در فعالیت‌های ایسا دارید؟
حفظ ارتباط و مشارکت پایدار با اتحادیه و مهمتر از هرچیز تداوم ارتباط با هماهنگ‌کننده منطقه‌ای ایسا.

*پیام شما به سایر سازمان‌های تأمین اجتماعی غیرعضو ایسا، چیست؟ 
توصیه می‌کنیم حتما به عضویت اتحادیه درآیند زیرا باید دامنه پوشش تأمین اجتماعی را در سراسر جهان گسترش داد که این امر تنها با مشارکت در عرصه جهانی و گفت‌وگوهای بین‌المللی پایدار میسر خواهد شد.