لزوم تشکیل کانون بازنشستگی قوه‌قضاییه

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه بر لزوم تشکیل کانون بازنشستگی قوه قضاییه به صورت رسمی تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، امین حسین رحیمی در مراسم تکریم بازنشستگان حوزه ستاد قوه قضاییه به منظور پشتیبانی و رفع مشکلات مختلف بازنشستگان گفت: بسیاری از مشکلات بازنشستگان از سوی مرجع رسمی قابل پیگیری است. لذا تا حدی که قانون و مقررات اجازه دهند باید مساعدت شود. ضمن اینکه علاوه بر نیازهای مادی باید به نیازهای معنوی آنها نیز توجه شود.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به مشکلات پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان عنوان کرد: معاونت مالی و پشتیبانی به طور جدی پیگیر است که بودجه و اعتبارات لازم تخصیص داده شود و زمانی که کارمندی بازنشسته می‌شود، حق و حقوق وی در اسرع وقت پرداخت گردد.
وی ادامه داد: بعضی از مسائل، از جمله مسائل مربوط به امور رفاهی به صندوق بازنشستگی مرتبط است، البته ممکن است برخی موارد با توافق قابل اقدام باشد به گونه‌ای که اگر بازنشسته‌ای در زمان اشتغال وامی می‌گیرد نباید این وام در زمان بازنشستگی یکجا تسویه شود؛ این اقدام با مذاکره و پیگیری قابل اصلاح است.
این مقام عالی قضایی گفت: از سویی قوانین و مقررات به میزان زیادی اجازه نمی دهد تا پرداختی از سوی دستگاه برای فرد بازنشسته فراهم شود و تا حدودی ممکن است احساس رضلایتمندی ایجاد نشود اما تصور من بر این است که صرفا مسائل مادی مطرح نمی‌باشد بلکه تکریم معنوی به همان میزان و چه بسا بیشتر از آن موثر است به نحوی که بازنشستگان احساس نکنند بعد از بازنشستگی کنار گذاشته می‌شوند. از این‌رو تلاش بر این است که تکریم به معنای واقعی اجرا شود.