مدیر صندوق بازنشستگی استان اصفهان:

خانه امید شهر اصفهان دهه فجر افتتاح می‌شود

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان گفت: هم اکنون خانه امید شهر اصفهان ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود تا دهه فجر امسال تجهیز شده و به بهره برداری برسد.


به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان اصفهان، “شهروز عبادی” با گرامیداشت هفته دولت افزود: خانه های امید مکانی فرهنگی و اجتماعی برای پرکردن اوقات فراغت، فعالیت‌های آموزشی، تفریحی، درمانی و فرهنگی بازنشستگان محسوب می شوند و به همین منظور و تاکنون سه خانه امید آران و بیدگل، خمینی شهر و شهرضا به بهره برداری رسیده و فعال است.

وی بابیان اینکه میانگین حقوق بازنشستگان این استان سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است، اظهار داشت: حقوق بگیران استان اصفهان ۸۴ درصد بازنشسته، سه درصد شاغل متوفی و یک درصد از کارافتاده هستند. همچنین از این تعداد حقوق بگیر بازنشسته ۶۴.۹۱ درصد معادل ۶۵ هزار و ۵۳۷ نفر مربوط به آموزش و پرورش است و مابقی بازنشستگان سایر دستگاه های دولتی هستند.

عبادی ادامه داد: حدود ۱۲ درصد از کل بازنشستگان کشوری در این استان فوت شده اند که افراد تحت تکفل به عنوان مستمری بگیر، حقوق آنان را دریافت می کنند.

وی تعداد شاغلین کسورپرداز را ۵۰ هزار و ۳۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: میانگین سنی فعلی بازنشستگان استان اصفهان ۶۴ سال و میانگین سن بازنشستگی ۵۲ سال، میانگین خدمت ۲۹ سال و میانگین مدت پرداخت ۲۷ سال است.

عبادی بیان داشت: تعداد وراث وظیفه بگیر صندوق بازنشستگی استان اصفهان معادل ۲۰ هزار ۲۰۸ نفر است. تا پایان فصل بهار امسال ۴۸۵ نفر بیمه عمر و حوادث استفاده کردند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان با اشاره به میزان تورم و نوسانات نرخ ارز و کاهش قدرت خرید بازنشستگان، افزود: قرار است صندوق بازنشستگی کشوری طبق جداول و ابلاغیه‌ای که از سوی سازمان برنامه و بودجه صادر می شود و همچنین توضیحات سازمان برنامه و بودجه کشور براساس ۹۰ درصد حقوق شاغلان همطراز، احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را تدوین کند تا در صورت ارسال دستور العمل و تامین اعتبار، مهرماه امسال شاهد افزایش حقوق بازشستگان کشوری باشیم.

عبادی با اشاره به خدمات رفاهی و حمایتی صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان از بازنشستگان، گفت: ۱۴۵ هزار و ۶۶ بازنشسته و وظیفه بگیر از خدمات بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و وظیفه بگیران (غرامت) استفاده و دو هزار و ۴۳۰ نفر از کمک هزینه خدمات پنجگانه عصا، سمعک، عینک، ویلچر و واکر استفاده کرده اند.

وی با اشاره به برگزاری تورهای سیاحتی و زیارتی برای بازنشستگان کشوری یادآور شد: تا قبل از همه گیری بیماری کرونا، ۱۳ هزار و ۴۷۵ بازنشسته از سفرهای سیاحتی و زیارتی این صندوق استفاده کرده بودند.

عبادی با تاکید بر اینکه امسال وام ضرور بازنشستگان از ۷ میلیون تومان به ۱۰ میلیون افزایش یافته است، افزود: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان تیرماه سالجاری ۳۲ هزار و ۷۵۸ نفر از وام ضروری بازنشستگان و ۶۹ نفر از وام ازدواج فرزندان بازنشسته استان اصفهان بهره مند شدند.

وی اظهار داشت: خدمات کارت منزلت، استعلام و فیش و حکم حقوقی صندوق بازنشستگی کشوری با هدف کاهش مراجعات برون سپاری شده و هم اکنون در دفاتر پیشخوان دولت انجام می شود و بازنشستگان می توانند با مراجعه به این دفاتر خدمت دریافت کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان افزایش سقف بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری از خردادماه سال‌جاری تا خردادماه ۱۴۰۰ را برای بیماران خاص از ۴۵ میلیون تومان به ۹۰ میلیون تومان در قرارداد جدید، عنوان کرد و گفت: سقف بستری فوق تخصصی ۴۴ میلیون تومان، سقف بستری عمومی ۲۲ میلیون تومان، سقف خدمات تشخیصی درمانی سرپایی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سقف خدمات آزمایشگاهی ۸۰۰ هزار تومان، سقف رادیوگرافی ۴۰۰ هزار تومان و سقف اعمال مجاز سرپایی ۹۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

عبادی افزود: مرحله دوم طرح یاری با هدف ارائه اعتبار خرید کالا به بازنشستگان و وظیفه‌ بگیران در مردادماه با اعتبار ۱۲ میلیون ریال برای خرید از فروشگاه های رفاه اجرایی شد و بازنشستگان استان اصفهان نیز با کارت حقوق بانک صادرات خود از تسهیلات این طرح استفاده کردند.

وی بیان داشت: عرضه سهام بیمه ملت، پذیره نویسی صندوق مدیریت ثروت در فرابورس ایران و ارائه تسهیلات خرید سهام دارایی یکم دولتETF در بازار سرمایه، از سوی صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان اقدام شایسته ای بود که در طولانی مدت منجر به حفظ ارزش دارایی بازنشستگان می شود.

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری مدیریت استان اصفهان، هفت درصد از جمعیت بازنشستگان کشوری در استان اصفهان ساکن هستند. این استان با ۱۱۰ هزار بازنشسته کشوری پس از تهران و خراسان رضوی سومین استانی است که بیشترین بازنشسته کشوری را دارد. همچنین ۶۵ درصد بازنشستگان استان را آقایان و ۳۵ درصد را بانوان تشکیل می دهند.