با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری انجام شد:

بهره برداری از پروژه «نهال، آب، اشتغال» در استان سیستان و بلوچستان/ مشارکت صندوق بازنشستگی کشوری در ساخت آب شیرین کن

با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در روستای حاجی آباد زاهدان ضمن آغاز «پروژه نهال، آب، اشتغال» دو دستگاه از ۲۰ دستگاه آب شیرین کن هدف گذاری شده در ۲۰ روستای استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر اکبر افتخاری عصر روز چهارشنبه ۱۹ شهریور ۹۹ در جریان افتتاح دو دستگاه آب شیرین کن روستای حاجی آباد زاهدان که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد، گفت: صندوق بازنشستگی کشوری برای مشارکت در طرح «نهال، آب، اشتغال» که یک مجموعه آبرسانی به ۲۰ روستای محروم استان سیستان و بلوچستان است، در قالب مسئولیت اجتماعی خود و شرکت های تابعه و با حذف هزینه های اقلام و کالاهای تبلیغاتی ایام نوروز امسال اقدام به ساخت و ایجاد این آب شیرین کن ها کرده است.

وی با بیان اینکه در این پروژه تعداد ۱۵۰۰ اصله نهال درختان مثمر ازجمله توت و انجیر، که طبق نظر کارشناسان با آب و هوای منطقه سازگاری دارند، در روستای حاجی آباد کاشته شده است، اظهار داشت: امروز دو دستگاه آب شیرین کن به بهره برداری رسید و در اختیار مردم روستای حاجی آباد قرار گرفت و مابقی نیز بزودی وارد مدار آبرسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه با راه اندازی دستگاه آب شیرین کن برای روستای حاجی آباد، روزانه ۲۴ هزار لیتر آب شیرین مورد نیاز اهالی این روستا تامین می شود، افزود: با راه اندازی هر دستگاه آب شیرین کن، برای ۲ نفر از زنان ساکن روستا که به عنوان میراب فعالیت خواهند کرد، اشتغال ایجاد می شود. 

وی ادامه داد: این دستگاه ها خودگردان اداره می شوند و هزینه تامین آب شرب شیرین را به یک پنجم کاهش می دهند.

افتخاری با بیان اینکه در روستای حاجی آباد، واقع در استان سیستان و بلوچستان، ۲۴۰۰ نفر زندگی می کنند، افزود: با راه اندازی این پروژه، به ازای هریک از ساکنان روستا روزانه ۱۰ لیتر آب شرب شیرین در اختیار اهالی قرار داده می شود. 

گفتنی است پروژه “نهال، آب، اشتغال”، با هدف عمل به مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری، با هدف کاهش هزینه های غیرضروری و در چارچوب اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و از محل هزینه های چاپ و ارسال تقویم و سررسید و اقلام تبلیغاتی ایام نوروز ۹۹ با اعتباری حدود ۲میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به در حال اجرا است که بزودی در تمامی ۲۰ روستای هدف به بهره داری میرسد و آب شرب شیرین را در اختیار اهالی روستاهای سیستان و بلوچستان قرار خواهد داد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین در ادامه سفر به سیستان و بلوچستان، عملیات اجرایی خانه امید زاهدان را نیز با حضور معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران استانی و بازنشستگان آغاز کرد.

در روزهای پایانی سال گذشته، دکتر افتخاری طی بخشنامه ای خطاب به همه هلدینگ ها و شرکت های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری، تهیه هرگونه اقلام تبلیغاتی مرتبط با ایام عید نوروز را ممنوع اعلام کرده و مقرر کرده بود اعتبارات و هزینه های صرفه جویی شده، به منظور انجام و تکمیل پروژه های عمرانی برای کمک به هموطنان ساکن در استان سیستان و بلوچستان اختصاص یابد.