رییس‌جمهور با تاکید بر توجه به شرایط حقوق‌بگیران در وضعیت تورمی خبر داد:

بحث هیات دولت درباره افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری

رییس‌جمهور با تاکید بر توجه دولت به افزایش حقوق کارمندان و مستمری‌بگیران در شرایط کنونی گفت: امروز هم در جلسه بحث‌هایی صورت گرفت برای کارهایی که باید برای بازنشستگان لشکری و کشوری انجام شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت به تلاش‌های دولت در ماه‌های اخیر درخصوص افزایش حقوق کارکنان دولت و مستمری بگیران اشاره کرد و توضیح داد: در این ماه‌های اخیر نسبت به آن‌هایی که حقوق ثابت دارند، تلاش‌های خوبی صورت گرفته است. تقریبا نسبت به ۸۵ درصد کارمندان چیزی حدود ۵۰ درصد حقوقشان افزایش پیدا کرده است، اگر کل کارمندان را هم بخواهیم بدانیم حداقل حقوق رسمی کارمندان در این چند سال ۲۶۶ درصد افزایش داشته است. مستمری بازنشستگان کشوری نیز در این چند سال ۳۲۷ درصد افزوده شده است.

وی افزود: در همین شرایط دولت ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پاداش بازنشستگی فرهنگیان عزیز را پرداخت کرده است. همچنین، نسبت به حقوق بازنشستگان و یا خانواده‌های شهدا درخصوص بدهی‌هایی که داشتیم اقدامات لازم را انجام دادیم. 

روحانی با تاکید بر اینکه «می‌دانیم کارگرها و کارمندان در فشار بیشتر هستند البته مردم عادی هم در فشار هستند بازنشسته‌ها در فشار زیاد هستند و نسبت به آنها داریم تلاش می‌کنیم»، افزود: در همین هفته‌های اخیر ما تاکید بر پرداخت مناسب به پرستاران داشتیم و دیروز سازمان برنامه و بودجه به من خبر داد که حدود ۳ هزار میلیارد تومان برای پاسخ به مطالبات آن‌ها پرداخت شده است، یعنی شرایط این نیست که مردم فکر کنند ما دست روی دست گذاشتیم و اینکه قیمت‌ها رفت بالا و چرا دولت به فکر ما نیست.

رییس‌جمهورهمچنین به اقدام روز گذشته دولت اشاره کرد و گفت: دیروز قدم مناسبی در خصوص بازنشستگان برداشته شد و ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام را واگذار کردیم تا انشاءالله مطالبات پوشش داده شود، امروز هم در جلسه دولت بحث شد برای کارهایی که باید برای بقیه انجام بگیرد برای همسان‌سازی بازنشستگان لشکری و کشوری که این کار انجام بگیرد. پس تلاش انجام می‌گیرد برای اینکه بتوانیم یک حرکت خوبی برای رفاه مردم داشته باشیم. ضمن اینکه مشکلات برای مردم وجود دارد.