در بازدید سرپرست دفتر هماهنگی امور استان‌های صندوق بازنشستگی کشوری اعلام شد:

نشست‌های هفتگی حقوقی، توسعه و کتابخوانی برای بازنشستگان در خانه امید بجنورد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: فعالیت های خانه امید بجنورد در استان خراسان شمالی می تواند الگوی مناسب برای سایر خانه های امید در کشور باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان خراسان شمالی، زهرا زاده غلام در جریان سفر به این استان و در بازدید از خانه امید بجنورد ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های خانه امید مرکز استان بر ضرورت توجه بیشتر به خانه های امید برای اجرای فعالیت‌های مرتبط و مناسب برای بازنشستگان تاکید کرد.

زاده غلام فعالیت خانه امید بجنورد را بسیار خوب عنوان و اظهار کرد: خانه‌های امید در سایر استان‌ها می‌توانند از فعالیت‌های خانه امید بجنورد الگو برداری کنند.

فیضی نژاد سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری استان خراسان شمالی نیز در این بازدید تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا ارتباط خانه‌های امید را با بازنشستگان و همچنین رسانه‌ها افزایش دهیم تا گامی مؤثر و هدفمند برای معرفی و ارائه خدمات مطلوب به این عزیزان برداریم.

محسن عظیمی، مدیر اجرایی خانه امید بجنورد نیز با ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت های این مرکز به برگزاری جلسات هفتگی در این مجموعه اشاره کرد و گفت: در تمامی روزهای هفته برنامه‌های متنوعی چون یکشنبه‌های موسیقی، یکشنبه‌های حقوقی، دوشنبه‌های توسعه، سه شنبه‌های کتابخوانی، چهارشنبه‌های سلامت، شاهنامه خوانی و غیره با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شده تا بتوانیم اوقات فراغت بازنشستگان را به بهترین شکل پرکنیم.

وی درباره نشست های «یکشنبه‌های حقوقی» گفت: این جلسات با هدف کم کردن دغدغه‌های اجتماعی بازنشستگان در حوزه حقوق شهروندی و همچنین آموزش مسائل حقوقی از ابتدای سال ۹۸ با حضور اساتید رشته حقوق و قضات بازنشسته برگزار شده است.

عظیمی با اشاره به نشست های «دوشنبه‌های توسعه» نیز اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۷ هر هفته در روزهای دوشنبه جلساتی در خانه امید بجنورد با هدف هم اندیشی و هم افزایی فکری در حوزه توسعه استان با عنوان “دوشنبه‌های توسعه ” برگزار شده که هر هفته به یک موضوع اختصاص یافته و با استقبال خوبی از سوی بخش خصوصی و دولتی مواجه شده است.

وی ادامه داد: استقبال از این جلسات به گونه ای بوده که کمتر مسئول دولتی یا کمتر فعال بخش خصوصی استان است که در این جلسات حضور نیافته یا از آن اطلاعی نداشته باشد.

مدیر خانه امید بجنورد درباره جلسات «سه شنبه‌های کتابخوانی» نیز گفت: شروع فعالیت کتابخوانی این مجموعه با شعار هر هفته با یک کتاب از نیمه دوم سال ۹۶ شروع شد و به مدت سه سال ادامه داشت؛ در این جلسات که مورد استقبال بسیار خوب مخاطبان قرار گرفت هر هفته یک کتاب خلاصه و برای حاضرین ارائه می‌شد.

عظیمی به جلسات شاهنامه خوانی اشاره کرد و افزود: از نیمه دوم سال ۹۷ با مشارکت انجمن ادبی مهرگان جلسات شاهنامه خوانی در خانه امید برگزار شد که توانست مشارکت اساتید و علاقمندان حوزه ادبی را به خود جلب کند.