همزمان با آغاز برنامه خودارزیابی طرح تعالی سازمانی مطرح شد:

اجرای الگوهای مشارکتی و خودانتقادی در هلدینگ صباانرژی

با پایان کارگاه‌های آموزشی طرح تعالی سازمانی برای همه کارکنان هلدینگ صباانرژی، نشست برنامه خودارزیابی این طرح با حضور اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، معاونان و مدیران این هلدینگ برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرعامل هلدینگ صباانرژی در نشست معاونان و مدیران این هلدینگ، با بیان اینکه «مدل تعالی سازمانی، یک مدل جهانی موثر در ارزیابی سازمان‌ها است»، گفت: با فهم و اجرای معیارهای مدل تعالی سازمانی، باید شرکت را از منظر سنجه‌های مختلف به چالش بکشیم، نقاط ضعف خود را بشناسیم و در پی اصلاح و ارتقای سازمان برآییم.

سیدامیرعباس حسینی بهترین مدل مشارکتی در تعالی سازمانی را «مدل کارگاهی» دانست و اظهار داشت: رویکرد ما برای پیشبرد سازمان، اجرای ساختارمند معیارهای توانمندساز و مشارکت‌جوی الگوی تعالی سازمانی است. ما نمی‌توانیم سال‌ها منتظر بمانیم تا سند استراتژی تهیه بشود. مدل تهیه سند استراتژیک تجربه‌ای شکست‌خورده در دنیا است. امروزه دوسوتوان‌سازها در سازمان‌های پیشرو، الگوی راهبردی هستند.

وی تصریح کرد: هلدینگ انرژی، ماهیتی دینامیک دارد و باید به سمت ساختارهای ارگانیک حرکت کند. ما در دنیای جدید، به‌صورت مرتب با فضای جدید کسب‌و‌کار مواجه می‌شویم، باید عطف به وضعیت‌های جدید، همه حوزه‌ها را به شیوه علمی پایش کنیم و از نقاط قوت و ضعف مطلع باشیم.

حسینی در پایان تاکید کرد: همه کارکنان شرکت اعم از مدیران و کارمندان باید به اجرای گام به گام مدل تعالی سازمانی متعهد باشند. در همه بخش‌ها از جمله معیارهای رهبری و استراتژی، رویکرد، رفتار، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مدیران، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

در این نشست، علیرضا اسلامی (مدرس و مشاور الگوی تعالی سازمانی)، ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری کارگاه های آموزشی گفت: تاکنون حدود ۶۰۰ نفر ساعت آموزش با حضور بیش از ۶۰ درصد کارکنان هلدینگ صباانرژی برگزار شده است. این آموزش‌ها به دلیل مشارکتی بودن الگوی تعالی سازمانی، می‌تواند نقش موثری در رسیدن به اهداف شرکت از جمله رشد سود، افزایش دارایی و اعتلای وضعیت شرکت در سنجه‌های مختلف ایفا کند.

در این نشست، برنامه‌ها و فرایندهای آتی الگوی تعالی سازمانی در هلدینگ صباانرژی مورد بحث و بررسی معاونان و مدیران این مجموعه قرار گرفت و مقرر شد با مشارکت حداکثری مدیران و کارکنان، برنامه خودارزیابی کارکنان و در مرحله بعد، ارزیابی شرکت توسط کارشناسان سازمان مدیریت صنعتی اجرا شود.