بر اساس آخرین نتایج ارزیابی دولت الکترونیکی سازمان ملل ، ارتقای این روند که اکثر سازمانهای دولتی ارائه دهنده خدمات به متقاضیان خدمت، ایشان را در تصمیم گیری های مرتبط با شیوه های الکترونیکی دخیل میکنند، حائز اهمیت بوده است. رای گیری الکترونیکی از بستر فضای مجازی بارزترین نوع دریافت اخذ نظر است. در حال حاضر در 86 کشور از این شیوه بازخورد از متقاضی برای ارائه خدمات بهتر استفاده میشود. وفق بند 12 ماده 10 مصوبه شماره یک جلسه 21 شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور نیز اجرای این مهم مورد تاکید قرار گرفته است.
یکی از ماموریتهای اصلی صندوق بازنشستگی کشوری تکریم مخاطبین می باشد.در پیشبرد این هدف ، صندوق تصمیم به نظرسنجی از مخاطبین بابت اصلاح فرآیند خدمات پرکاربرد به منظور تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به بازنشستگان و موظفین به شرح ذیل نموده است:
فرآیند انجام مشارکت:
اداره کل خدمات رفاهی بازنشستگان در سال جاری ، اقدام به انتشار نظرسنجی از مخاطبین در اصلاح دو فرآیند "بیمه تکمیل درمان" و " وام ضروری" نموده است، که سوالات مورد نظر به شرح ذیل در پورتال رسمی صندوق از تاریخ لغایت انتشار یافته است:
- بیمه تکمیل درمان
آیا تغییر روش اجرای قرارداد بیمه تکمیلی درمان از کارمزدی به سرانه ای مدنظر شما بوده است؟
بله خیر
آیا تغییر شرکت مجری قرارداد بیمه تکمیلی درمان می تواند در اجرای قرارداد ایجاد مطلوبیت نماید؟
بله خیر
آیا اجرای بیمه تکمیلی درمان توسط صندوق بازنشستگی کشوری برای شما دارای اهمیت است؟
بله خیر
اجرای بیمه تکمیلی درمان توسط شرکت های بیمه ای زیر نظر بیمه مرکزی مدنظر شما می باشد؟
بله خیر
- وام ضروری
آیا از سطح دسترسی به سایت ثبت نام وام ضروری رضایت دارید؟
بلی خیر
آیا از شیوه اینترنتی (غیرحضوری) ثبت نام وام در سایت رضایت دارید؟
بلی خیر
آیا از افزایش تعداد دریافت کنندگان وام در هر دوره از 30 هزار نفر به 55 هزار نفر رضایت دارید؟
بلی خیر
آیا از کاهش قسط وام از مبلغ 9.000.000 ریال به مبلغ 5.350.000 ریال رضایت دارید؟
بلی خیر
آیا از افزایش مدت دوره بازپرداخت وام از 36 ماه به 60 ماه رضایت دارید؟
بلی خیر
آمار فرآیند مشارکت الکترونیکی:
ردیف |
نام فرآیند |
تعداد مشارکت کنندگان |
1 |
بیمه تکمیل درمان |
24 |
2 |
وام ضروری |
27 |
تحلیل نتایج مشارکت و پیاده سازی آن :
-فرآیند بیمه تکمیل درمان:
با تحلیل نظرات مشارکت کنندگان مشخص گردید که دریافت خدمات بهتر ، انعقاد قرارداد شرکتهای بیمه گذار با مراکز پزشکی معتبرتر و نظارت بیمه مرکزی ایران پرتکرارترین درخواست ایشان بوده است.لذا تغییر نوع بیمه از کارمزدی به سرانه ای با تغییر شرکت پیمانکار یکی از راههای رفع مشکلات مخاطبین می باشد.
پس از برگزاری مناقصات و برگزاری جلسه فنی – بازرگانی با حضور سه شرکت بیمه گذار (بیمه ملت،بیمه دی و بیمه آتیه سازان) ، قرار داد بیمه تکمیلی با بیمه ملت با کسب امتیاز فنی – بازرگانی انعقاد گردید.
-فرآیند وام ضروری:
طی تحلیل نظرات مشارکت کنندگان در این خصوص مشخص گردید که مهمترین تقاضای ایشان افزایش مبلغ وام ضروری می باشد.
لذا به منظور تکریم بازنشستگان و موظفین مبلغ وام ضروری در 6 ماهه اول سال 1403 از 15میلیون تومان به 30 میلیون تومان افزایش یافت و بر اساس اولویت بندی ( کسانی که تاکنون از وام ضروری استفاده نکرده اند ، میزان حقوق بازنشستگی و زمان دریافت آخرین وام) به ترتیب به متقاضیان پرداخت گردید.