تغییر به عنوان موتور محرکه شرکتهای موفق دنیا محسوب شده و مدیریت تغییر استراتژیک (strategic change management) سازمانها را در رسیدن به موفقیت یا عملکرد مطلوب یاری میکند. سازهها و زیربناهای مدیریت تغییر استراتژیک، موضوعات یا استراتژیهای تغییر سازمانی هستند. این استراتژیها شامل اهداف، نیروی انسانی، تکنولوژی، ساختار و فرهنگ میباشند که با تغییر آنها، سازمان نیز تغییر میکند. استراتژیهای مذکور برای رسیدن به یک ترکیب بهینه میباید، با یکدیگر هماهنگی داشته باشند.
مطالعه این کتاب را به چه کسانی توصیه میکنید؟
کتاب برای کلیه مدیران خصوصاً مدیران اجرایی مناسب است همچنین برای دوره کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت
فهرست کتاب:
مقدمه 1 – مدیریت استراتژیک 2 – مدل SMART در هدفگذاری مؤثر 3 – اصل و برنامه راهبردی 4– دسته بندی طرحریزیهای استراتژیک شرکتها 5 – برنامهریزی استراتژیک و ویژگیهای آن 6 – فرآیند مدیریت استراتژیک 7 – سطوح سه گانه استراتژی 8– تدوین استراتژی بر اساس ماتریس SWOT 9 – تحلیل ماتریس SWOT 10 – انواع استراتژیها 11 - استراتژیهای رشد یک کسب و کار 12 – چگونه در شرایط نامناسب کاری، اقداماتی مناسب انجام دهیم؟ 13 – چگونه باید استراتژیهای موفق را پیادهسازی کنیم؟ 14 – ارزیابی عملکرد سازمانها 15 – کارت امتیاز متوازن BSC 16 – مدل تعالی سازمان EFQM 17 – منطق ارزیابی RADAR 18 – مدیریت کیفیت جامع TQM 19