صبح امروز (دوشنبه) صورت گرفت؛

آغاز نخستین جشنواره بازی‌های بومی محلی بازنشستگان کشوری در شهر رشت/مشارکت 1283 ورزشکار زن و مرد در مسابقات سراسر کشور

نخستین جشنواره بازی های بومی محلی و فکری بازنشستگان کشوری با حضور 1283 ورزشکار پیشکسوت زن و مرد در مسابقات استانی برگزار شد که رقابت نفرات برتر در بخش سراسری از صبح امروز (دوشنبه 23مهرماه) به میزبانی شهر رشت آغاز شده و تا روز چهارشنبه (25 مهرماه) ادامه خواهد داشت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، از آنجایی که بازی های بومی و محلی و فکری یکی از موثرین راه های یادگیری و تقویت حافظه و همچنین پویایی و شادابی در دوران سالمندی است و همچنین در راستای اعتلا و ترویج فرهنگ ورزش سلامت محور، اداره کل خدمات رفاهی بازنشستگان صندوق «نخستین جشنواره سراسری بازی های محلی، بومی و فکری بازنشستگان کشوری» را به صورت استانی برگزار و مسابقات سراسری آن را با حضور نفرات برتر به میزبانی شهر رشت  از امروز اجرا کرده است.
مطالعات نشان می‌دهد که فعالیت‌های فیزیکی و ذهنی، از جمله بازی‌های سنتی، می‌توانند به بهبود سلامت روان و کیفیت زندگی در سالمندان کمک کنند. این بازی‌ها نه تنها باعث افزایش تحرک بدنی می‌شوند، بلکه تعامل اجتماعی و تقویت حس رقابت سالم را نیز به همراه دارند. بنابراین، جشنواره حاضر فرصتی برای ارتقاء سلامت و نشاط جامعه بازنشستگان به شمار می‌آید.
براساس این گزارش، این مسابقات با مشارکت 1283 نفر از ورزشکاران زن و مرد در سطح 31 استان کشور در ماه های گذشته به همت مدیریت های استانی صندوق بازنشستگی کشوری و با حضور پرشور و فعال بازنشستگان برگزار شده بود  و 309 نفر از ورزشکاران برتر مسابقات استانی از امروز (دوشنبه 23مهرماه) به مدت سه روز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
این مسابقات در ۶ رشته ورزشی بهکاپ، مینی گلف، هفت سنگ مهارتی، کورن هول، اوتللو و اونو در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳
08:28
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید